در پنج سال گذشته، شاهد روند افزایشی استفاده کاربران گوشی همراه از اپلیکیشن های موبایل در زندگی روزمره هستیم. زیرا در هر زمان و هر کجا امکان دسترسی به موبایل وجود دارد. با این حال، هزینه های گزاف توسعه اپلیکیشن اغلب به عنوان عامل بازدارنده برای شرکت هایی که قصد توسعه یک اپلیکیشن موبایل را دارند، عمل می کند.

توسعه دهندگان اپلیکیشن به دنبال توسعه و بهبود برنامه های تلفن همراه برای افزایش دیده شدن در شبکه اینترنت، بهبود وفاداری مشتری و ایجاد برندهای قوی هستند. از آنجا که اپلیکیشن های موبایلی باعث می شود تا مشتریان در یک فضای شخصی با برند ارتباط برقرار کنند، می توانند ارزش برند را به میزان قابل توجهی افزایش داده و ارزش سرمایه گذاری را بالا ببرند. اما توسعه اپلیکیشن موبایل هزینه بر نخواهد بود زمانی که اقدامات خاصی را برای کاهش هزینه های غیر ضروری انجام دهید. این هفته در بلاگ هوداد ۹ روش برای کاهش هزینه توسعه اپلیکیشن موبایل، بدون آنکه کیفیت را به خطر بیاندازد، آورده شده است. همراه باشید.

۱) فرایند برنامه ریزی موثر در توسعه اپلیکیشن

هدف یک اپلیکیشن موبایل ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتری است. با این حال، توسعه اپلیکیشن یک فرایند پیچیده است که اغلب قبل از تکمیل، نیاز به چندین بار اصلاح و بازبینی دارد و هر تغییر هزینه توسعه را افزایش می دهد. این درحالی است که کافیست ایده هایی در مورد چگونگی تقویت تعامل مشتری با اپلیکیشن را داشته باشید سپس با برگزاری طوفان مغزی در تیم های مختلف توسعه، UX و بازاریابی در مراحل اولیه و سنجیدن جوانب مثبت و منفی ایده های مختلف، می توانید آن ویژگی هایی را انتخاب کنید که تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان ارائه می دهد. در نتیجه هزینه ساخت اپلیکیشن کاهش چشمگیری پیدا می کند.

۲) یک اسکچ از محصول نهایی تهیه کنید.

در حالی که برنامه نویسی پایه و اساس توسعه یک اپلیکیشن موفق است، ضروری است که توسعه دهنده دید کاملی از انتظارات برنامه یا نوع رابط مورد نیاز برای مشتری داشته باشد. با ترسیم برنامه و رابط کاربری آن، می توانید به طور موثر انتظارات را با توسعه دهنده در میان بگذارید، بنابراین او می تواند به عنوان نقطه شروع طراحی رابط و گردش کار استفاده کند تا با طرح هماهنگ شود. این امر مانع از پردازش غیرضروری طراحی می شود که به هزینه توسعه برنامه موبایل اضافه می کند.

۳) برای اپلیکیشن خود بستر سیستم عاملی را تعریف کنید.

در حالی که داشتن یک اپلیکیشن موبایل که از سیستم عامل های مختلف iOS، Android و Windows پشتیبانی می کند اعتماد و اطمینان کاربر به برند را افزایش می دهد، اما اگر هزینه توسعه اپلیکیشن برای شما اهمیت دارد و می خواهید با هر قیمتی آن را کاهش دهید، باید پلتفرم مخصوص خود را انتخاب کرده و در یک سیستم عامل واحد سرمایه گذاری کنید. بهترین روش برای تصمیم گیری در مورد انتخاب بسترهای نرم افزاری، تحقیق در مورد نظر مصرف کننده است. در نهایت با تصمیم گیری برای توسعه اپلیکیشن با سیستم عامل واحد، می توانید تقریباً دو سوم هزینه های توسعه را کاهش دهید.

۴) پروژه توسعه اپلیکیشن موبایل را برون سپاری کنید.

در حالی که برخی مشاغل برون سپاری را به عنوان از دست دادن کنترل فرآیند توسعه می پندارند، اما مزایایی نیز به همراه دارد. در مرحله اول، از آنجا که تیم توسعه را فقط برای مدت کوتاهی استخدام می کنید و هزینه آنها را باید ساعتی پرداخت کنید بسیار مقرون به صرفه تر از آن است که یک تیم توسعه را استخدام کنید. ثانیاً، هنگامی که روند برون سپاری را در پیش می گیرید، نه تنها به تخصص توسعه دهندگان ماهر که در زمینه توسعه اپلیکیشن موبایل فعالیت دارند دسترسی دارید بلکه به گزینه های طراحی بیشتری برای برنامه دسترسی پیدا خواهید کرد.

برونسپاری در توسعه اپلیکیشن موبایل

۵) بیشترین استفاده از فنآوری های موجود

مزیت برون سپاری در توسعه اپلیکیشن این است که می توانید از الگوها و چارچوب های موجود توسعه دهنده که برای پروژه های قبلی ایجاد کرده است، استفاده بهینه کنید. با انتخاب یک چارچوب که شرایط شما را برآورده سازد، می توانید زمان توسعه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و هزینه توسعه اپلیکیشن موبایل را در این فرآیند کاهش دهید.

۶) تست کردن فریم ورک

اغلب، عجله کردن برای معرفی اپلیکیشن به بازار، باعث عدم انجام تست های کامل قبل از راه اندازی می شود که نه تنها باعث از دست رفتن اعتبار برند شده، بلکه باعث افزایش هزینه توسعه برای اصلاح نقص ها می شود. با تست فریم ورک قبل از راه اندازی، می توانید عناصری را که مطابق انتظار شما نبود شناسایی کرده و نواقص را رفع کنید که در نهایت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.

۷) طراحی ساده اپلیکیشن همیشه جواب می دهد!

در مراحل اولیه توسعه یک اپلیکیشن موبایل معمولاً انبوهی از ویژگی ها را اضافه می کنیم. با این حال، هر ویژگی اضافی نه تنها به هزینه توسعه برنامه اضافه می کند بلکه روند توسعه اپلیکیشن را طولانی تر می کند. بهتر است چند ویژگی ضروری برای اعتبار برند یا تجارت خود در نظر داشته باشید و طراحی اپلیکیشن موبایل ساده را انجام دهید.

۸) به دنبال یک شرکت متخصص در توسعه اپلیکیشن موبایل باشید.

روند توسعه اپلیکیشن نیاز به چندین متخصص در زمینه های مختلف دارد که برای توسعه اپلیکیشن همکاری می کنند. اگر شما دارای توسعه دهنده هایی با مهارت های خاص هستید، یک مزیت است. بنابراین، علاوه بر ارائه خدمات نهایی به کاربر، از جمله توسعه برنامه، طراحی و بازاریابی، باید به دنبال یک شرکت توسعه اپلیکیشن باشید که دارای سال ها تجربه در زمینه توسعه برنامه برای سیستم عامل های مختلف باشد. هزینه توسعه برنامه پایین تر از آن است که شما مجبور به برون سپاری هر سرویس به آژانس های متفاوت باشید.

۹) در روند توسعه اپلیکیشن موبایل عجله نکنید.

اگرچه کاهش زمان توسعه به کاهش هزینه ها کمک می کند، با در نظر گرفتن رویکردی منظم که شامل تست باشد، نیازی به عجله در روند کار نیست. در غیر این صورت، هر گونه نقص و اشکال در اپلیکیشن که توسط مصرف کننده مشاهده می شود، منجر به کاهش تجربه کاربری شده و بر ارزش برند تأثیر می گذارد.

هوداد خدمات جامع توسعه برنامه تلفن همراه شامل طراحی و توسعه، تست و بازاریابی را ارائه می دهد. تیم متخصصین ما شامل توسعه دهندگان iOS ،Android، Windows و  توسعه دهنده Cross-Platform هستند. با ما تماس بگیرید تا ایده های جذاب شما را به ثمر برسانیم.